czwartek, 11 sierpnia 2011

Mobilizacja czas zacząc!

Tytuł wydaję się bardzo pozytywny, ale ... Same czyny nie. Po czterech latach życia z psem, dopiero teraz zauważyłam, że czas się nim zając. Jak już się domyślacie Czak (bo tak ma na imię główny bohater) ma 4 lata i jest rasy Tosa-Inu. Więc specjalnie założyłam tego bloga, żeby dostrzegac moje błędy. Czak się ostatnio bardzo, bardzo leni. Czyli totalny leń. Zero entuzjazmu do piłeczki, misia, frisbee ... Biegac? O nie! Lepiej poleżec w domu i oglądac każdy szczegół. Jutro co nieco upięknimy Czaka. Mniejmy nadzieje, że może to coś zdziała? W jutrzejszym dniu mam zamiar zakupic szarpak i zamówic frisbeee. Trzymajcie kciuki. 

4 komentarze:

  1. Widzę,że chcesz poświecić więcej czasu dla Czaka.
    Wspaniały pomysł.Fajnie ,że założyłaś tego bloga.
    Pozdrawiam ,Ola.

    OdpowiedzUsuń
  2. Motywacja ; ]
    Trzymam kciuki .

    Pozdrawiam Karolina & Azuu .

    OdpowiedzUsuń
  3. A mój komentarz nie będzie pozytywny! :-)
    Bardzo, ależ to bardzo cieszę się, że zmotywowałaś samą siebie do tego, ale gdzie tu sens? Po tylu latach nagle chcesz coś ruszyć? Nie wątpię w to, że Wam wyjdzie, bo trzymam wręcz kciuki, ale taka praca z psem powinna zacząć się już za młodu, a wiem że Czaka masz od szczeniaka. Albo Ty i Twoi rodzicie nie pomyśleliście o potrzebach w rozwoju psa, albo był to impuls kupna psa. Pies sam z siebie na pewno nie jest leniwy, skąd ma wiedzieć, że frisbee może być fajne? że piłka leci i należy oddać ją, aby oczekiwać następnego rzutu? że spacery i nauka komend jest najwspanialszą rzeczą na świecie? - a dlaczego pies tego nie wie? Nigdy tego nie doświadczył. Gdyby mój pies za młodu miał dostarczaną małą dawkę ruchu, taki by pozostał...na pewno rozwaliłby i przewróciłby dom, ale już by się to przyswoiło. Psa trzeba do wszystkiego przyzwyczajać. Teraz będzie Wam barddddzooo ciężko wszystko naprawić, ale musisz uświadomić psu, że zabawa, trening z Tobą to najwspanialsza rzecz jaką mógł doświadczyć pies! - a dlaczego? gdyż bawię się z moją PANIĄ!
    Szkoda, że dopiero to zrozumiałaś...
    Czekam na kolejne notki.
    Pozdrawiam! Alicja & Hexa

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę zgadzam się z Alicją.
    No, ale trzymam kciuki by Wam się udało. :]
    Libra.

    OdpowiedzUsuń